گروه صنعتی رامک‌ خودرو بعدازظهر روز گذشته در نشست خبری خود برای نخستین‌بار در حضور اصحاب رسانه، از احداث کارخانه تولید محصولات برند کره‌ای در ایران خبر داد.


به گزارش «اخبار خودرو» ، این جلسه که با حضور مدیران ارشد تمام‌ شرکت‌های زیرمجموعه این گروه صنعتی تشکیل شد، فرصتی را مهیا کرد تا فضایی پیرامون پرسش و پاسخ خبرنگاران و مدیران ارشد این شرکت ایجاد شود. در همین راستا علاوه‌بر اعلام برنامه‌های آتی گروه صنعتی رامک‌خودرو، شفاف‌سازی درخصوص فعالیت چندماه اخیر این شرکت نیز صورت گرفت.


نشست خبری رامک خودرو


‌علی عزیزی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت رامک‌ خودرو در این نشست اعلام کرد، این شرکت از ابتدای فعالیت خود با هدف بازرگانی، پا به عرصه رقابت نگذاشته و از همان ابتدا فعالیت خود را بر مبنای تولید خودرو در کشور بنا نهاده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت اولین‌بار در سال‌91 با خرید کارخانه‌ای نزدیک قزوین اقدام به تولید خودروی تجاری و همچنین در بخشی از این فضای ۹۰ هزارمتری اقدام به راه اندازی خط تریم کوراندو نمود و جواز تاسیس این خط برای ظرفیت ۵۰ هزار دستگاه در سال را اخذ کرد.حال رامک خودرو پس از ۸ سال فعالیت و جهت گسترش فضای تولید خود در منطقه صنعتی ساوه اقدام به تاسیس و اضافه کردن بخش جدیدی جهت گسترش فضای تولیدی خود کرده است.  

همچنین شرکت نورا موتور از شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی رامک خودرو در فضای ۱۷ هکتاری خود در ساوه در حال حاضر سوله ای حدود ۹ هزارمتر جهت تولید تیوولی تجهیز کرده که در ابتدا ظرفیت ده هزار دستگاه در سال را پیش بینی کرده است.


فعلا جهت رنگ از ظرفیت خالی، کارخانه‌های دیگر در کشور استفاده می‌شودولی با اضافه شدن واحد رنگ طی سه سال آتی ظرفیت تولید به 30 هزار دستگاه در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است ظرفیت تولید این کارخانه در سال‌های ابتدایی 10هزار دستگاه تخمین زده شده است
. همچنین از سال سوم به بعد، خط رنگ نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد. با این وجود در سال‌های ابتدایی، وظیفه رنگ‌آمیزی قطعات بدنه به یکی از خودروسازان بزرگ کشور محول خواهد شد.


جواد آدینه، رئیس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس درخصوص برنامه‌های این شرکت گفت: از اواخر مهرماه خط تولید این شرکت آماده فعالیت خواهد شد و از آذر و دی، تولید آزمایشی نخستین محصول این برند یعنی تیوولی آغاز خواهد شد.

همچنین نخستین سری از تیوولی مونتاژ داخل از اسفندماه سال جاری راهی بازار می‌شود. بر همین اساس در گام نخست اشتغال‌زایی برای 400 تا 450 نفر نیروی انسانی به‌طور مستقیم صورت می‌گیرد که با توسعه و تولید دو محصول دیگر این برند، این میزان اشتغالزایی به 1000 نفر اشتغال مستقیم و 3 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ارتقا پیدا خواهد کرد.


در ادامه این نشست و پیرو سوال در مورد مبحث ارز، مدیران گروه صنعتی رامک خودرو اعلام کرد تخصیص ارز جهت واردات خودرو بر اساس دستورالعمل های اعلامی دولت محترم بوده که گزارش تمامی ثبت سفارش‌ها و ارزهای تخصیصی، تعداد خودروهای خریداری شده، زمان رسیدن خودروها و لیست مشتریان به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شده است.



همچنین مدیرعامل این شرکت در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای خودرو» مبنی‌بر عدم تحویل خودروهای رکستون G4 که قرار بود اردیبهشت‌ماه به مشتریان تحویل داده شوند، گفت: نخستین محموله از این خودرو از یکی از گمرکات جنوب کشور وارد شده است که امیدواریم پس از ترخیص بر اساس  شرایط اعلامی به سازمان حمایت از مصرف کننده تحویل شود.


در ادامه مدیرعامل رامک خودرو اظهار کرد با توجه به شرایط فعلی، قیمت درنظر گرفته‌شده برای تیوولی تولید داخل 35درصد ارزان‌تر از نمونه وارداتی خواهد بود. همین موضوع می‌تواند جذابیت‌های این کراس‌اوور کره‌ای را در بازار دوچندان کند.

منبع: دنیای خودرو